سبزوار- رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تسهیلات پرداختی صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان ممتاز، روشندل، نخبه و مدال آور در رشته‌های ورزشی به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

پرداخت تسهیلات به دانشجویان ممتاز، روشندل، نخبه و مدال‌آور۲برابر شد

به گزارش قدس آنلاین، ذوالفقار یزدان مهر صبح پنجشنبه در بازدید از دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار با اشاره به اینکه وام های دانشجویی از ۱۵ به ۲۰ میلیون ریال افزایش داشته است، اظهار کرد: تسهیلات پرداختی برای مسکن دانشجویان متاهل بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال است که این میزان به دانشجویان ممتاز تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته تعدادی دانشگاه بدون توجه به نیازهای روز کشور ایجاد شده است تصریح کرد: دولت یازدهم با سیاست کیفی‌سازی آموزش از ایجاد دانشگاه‌های جدید بدون ضابطه جلوگیری و در همین راستا طرح آمایش آموزش عالی در کشور را اجرا کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین این صندوق و حوزه فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای کمک به کانون‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه‌ها امضاء شد.

وی گفت: با وجود به محدودیت‌های مالی صندوق رفاه کمک‌های بلاعوض از طریق این صندوق به دانشجویان نیازمند اختصاص می‌یابد. در سال گذشته میزان درآمد این صندوق از ۲۵ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان مشمول تسهیلات پرداخت شد.

یزدان مهر تصریح کرد: میزان بدهی دانشجویان فارغ التحصیل به این صندوق ۴۲۰ میلیارد تومان برآورده شد که تاکنون ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان آن به صندوق رفاه دانشجویان بازگشته است. در این مدت میزان تسهیلات شهریه صندوق رفاه دانشجویی از هزار میلیارد ریال به ۴۲۰ میلیارد ریال کاهش یافت.

وی اظهار داشت: همزمان با میلاد رسول گرامی اسلام صندوق قرض‌الحسنه دانشجویی در دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار راه اندازی می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: امسال ۱۰ میلیارد ریال به این دانشگاه اختصاص یافته که تاکنون ۸۰ درصد آن پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.